Pregătire pentru viață

La noi se urmăresc toate obiectivele de dezvoltare cognitivă, motrică și socio-emoțională potrivite fiecărei categorii de vârstă. Grupa mixtă îmbunătățește tot procesul permițându-le copiilor să observe, dar și să participle la activități și sarcini cu nivele diferite de dificultate. Copiii sunt mai motivați și mai dornici să încerce lucruri noi atunci când văd asta la ceilalți. Învață să coopereze și să ajute într-o sarcină dată concentrându-se astfel pe efortul comun depus și nu atât pe competitivitate și pe dorința atât de des întâlnită de a fi mereu primul.

Obiectivul nostru cel mai mare este să îi pregătim pe copii pentru viață, și nu doar pentru școală. De aici s-a născut și mantra noastră: „Am grijă de mine! Am grijă de tine! Am grijă de tot ce mă-nconjoară!” Traducerea ei este foarte complexă și încă descoperim împreună cu copiii multe feluri frumoase prin care putem avea grijă de noi și de ceilalți.

Învățare prin joacă

Am grijă de mine atunci când: Învăț să spun ce îmi doresc și ce as vrea să se schimbe, mă asigur că sunt în siguranță în timp ce mă cațăr sau alerg, atunci când îmi spăl mânuțele cu săpun după joacă , mănânc sănătos și învăț să mă îmbrac singur, etc.

Am grijă de tine atunci când: Mă opresc după ce mi-ai spus că ceva din ceea ce fac nu iți place, mă opresc și te ajut dacă observ că ai nevoie de ajutor, am grijă de tine atunci când iți dau mâna să te ridici în loc să trec mai departe pe lângă tine, când dorul de mami e puternic și ești trist încerc să te înveselesc sau sa îți țin companie, am grijă de tine cand învăț să fiu un prieten mai bun, etc.

Am grijă de tot ce mă-nconjoară atunci când: pun lucrurile la loc după ce le-am folosit, închid robinetul în timp ce mă săpunesc pe mâini, nu rup frunze din copaci decât dacă chiar am nevoie, iar dacă o fac mă asigur că nu rănesc sau distrug nimic în urma mea, dacă găsesc un melc sau o insectă rătăcită în spațiul de joacă, iau o funzuliță sau o lopată și o ridic ușor apoi o duc într-un loc sigur, stingem lumina atunci cand iesim dintr-o încăpere, etc.

Copii învățând

Acordăm o foarte mare parte din timp dezvoltării socio-emoționale. Vă scriem câteva exemple de lucruri bune pe care le facem și în care credem:

  • Le oferim responsabilități copiilor: în fiecare zi îi responsabilizăm cu diverse lucruri. Îi învățăm că au un rol important în grup și le arătăm cum pot contribui în bine. Îi ajutăm să ducă sarcinile la bun sfârșit și să continuie cu ce au Început chiar și atunci cand își pierd concentrarea sau motivația. Rezultatele acestui exercițiu vor aduce multe beneficii în realizarea sarcinilor pentru școală. Concentrarea, răbdarea și sârguința nu se plantează doar în timpul petrecut cu creionul în mână.
  • Îi învățăm pe copii că rolul lor în comunitate este unul solid. Le creștem stima de sine arătându-le cât bine lasă în urma lor atunci cand își ajută colegii. Îi încurajăm să spună tare ceea ce le place sau ce doresc să se schimbe. Îi facem conștienți de faptul că învățarea este un proces și nu o reușită și îi încurajăm să nu renunțe atunci când ceva nu le iese din prima. Toate aceste lucruri îi vor ajuta mai târziu atunci când întâmpină provocări la școală.
  • Ne dorim sa investim încredere în ei! Încredere să spună: „Stop! Asta nu-mi place!”  atunci când cineva le face rău. Încredere în ceea ce sunt și pot atunci cand cineva le spune că nu sunt îndeajuns de buni. Încredere să încerce de zeci de ori înainte să renunțe la ceva ce încă nu stăpânesc foarte bine.
  • Îi ajutăm să recunoască emoțiile în ei și în ceilalți. Îi învățăm să exteriorizeze sănătos toate sentimentele puternice. Îi ajutăm să descopere cum pot gestiona stările de furie sau supărare intensă și cum sa ceară ajutorul atunci când  au nevoie de alinare.
  • Îi învățăm cum să lege prietenii și cum să le păstreze. Îi învățăm cum sa ceară dar și cum sa aștepte. Îi învățăm să spună „Nu acum” sau „Nu-mi doresc asta” și ce sa facă dacă altcineva le spune lor….„Nu”
  • Îi învățăm cum să stăpânească autonomia personală. Cum să se îmbrace singuri, cum să folosească toaleta și cum sa aiba grijă de lucrurile personale.
  • Îi învățăm că dorințele lor sunt importante dar atunci când suntem într-un grup ne raportăm și la dorințele celorlalți. Îi învățăm cum să devină lideri și nu conducători! Îi încurajăm să își întrebe partenerul de joacă „Tu ce îți dorești acum?” atunci când le este greu să facă un compromis. Îi învățăm să asculte într-o conversație și să le pese de ce au ceilalți de spus.

Credem în copiii nostri și credem ca ei vor schimba lumea în bine!

Citește și cum învață copiii o limbă străină.